الگوریتم های گوگل کدامند؟
۲۳ آبان ۱۴۰۰

دریافت اطلاعات مفید در اینترنت انتظاری است که همه ما در هنگام جستجو در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از آنها داریم. امروزه حدود 150,000,000 وب سایت فعال در اینترنت وجود دارد یافتن اطلاعات مورد نظر از میان این همه سایت مسلما کار ما نیست. به همین خاطر است که موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده خود با استفاده از قواعد ریاضی این عمل را به جای ما انجام می دهند. گوگل با استفاده از کلمات کلیدی که ما وارد می کنیم در وب سایت ها جستجو می کند و بر اساس عوامل متعددی سایت ها را رتبه بندی کرده و به ترتیب رتبه نشان می دهند. وب سایت هایی که دارای رتبه بالاتری هستند در یک صفحه به نام SERP نشان داده می شوند که در واقع اولین صفحه نتایج جستجو است. به این معنی که بهترین لینک ها همراه با اطلاعاتی که ما به دنبال آن هستیم همین صفحه ای است که گوگل به ما نشان داده است.

الگوریتم های گوگل کدامند؟

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم ها برنامه های قابل اجرا در کامپیوتر ها هستند که البته تمام نرم افزارهای موجود بر اساس یک سری الگوریتم کار می کنند که باید بدانید موتور جستجوی گوگل هم نوعی نرم افزار است که عمل تشخیص پاسخ بهتر برای کاربر آن توسط الگوریتم ها انجام می شود.

در ابتد موتور جستجوی گوگل تمرکز خود را روی پاسخگویی سریع به کاربران گذاشته بود ولی به مرور با توجه به باز خورد مخاطب، به این عملکرد رسید که بهترین نتیجه، دقیق ترین نتیجه است. موتور جستجوی گوگل تصمیم گرفت که به جای یک پاسخگوی معمولی به یک ربات با هوش فراوان تبدیل شود و هر کدام از الگوریتم ها و به روز رسانی های گوگل در واقع پله هایی به سمت هوشمند تر شدن این موتور جستجو بوده اند در این بخش شما می توانید همیشه جدید ترین الگوریتم های سئو گوگل را مشاهده کنید. الگوریتم های جدید گوگل به شدت بر روی سئو تاثیر گذار هستند در واقع آن ها قواعد بازی سئو هستند. گوگل برای نام گذاری الگوریتم های خود از اسامی جالبی استفاده کرده است، و با هر الگوریتم خود باهوش تر از قبل شده است.

گوگل هر ساله چندین الگوریتم خود را بروز رسانی و یا الگوریتمی جدید که هوش بالاتری نسبت به الگوریتم های قبل دارد را وارد کار می کند. ما اطلاعات مرتبط با جدیدترین الگوریتم های گوگل را در ادامه به شما معرفی میکنیم.

 

1. الگوریتم پاندا (Panda Algorithm)

الگوریتم پاندا گوگل یکی از شناخته شده ترین الگوریتم های گوگل به شمار می رود که بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند. وظیفه اصلی و مهمی که الگوریتم پاندا گوگل بر عهده دارد این است که کیفیت محتوا را مورد بررسی قرار دهد و میزان رضایت کاربران را هم در نظر بگیرد، برخی از افراد بر این باور می باشند که این الگوریتم بیشتر بر روی محتواهای تکراری تمرکز می کند، در واقع باید این افراد بدانند که عملکرد الگوریتم پاندا گوگل بسیار پیچیده تر است و تنها بر روی این عامل تمرکز ندارد. علت اصلی به وجود آمدن الگوریتم گوگل پاندا این است که محتواهای بی کیفیت را به خوبی شناسایی کند و با آنها مبارزه نماید. بر اساس این الگوریتم دیگر محتواهایی که بی ارزش هستند و کوتاه می باشند نشان داده نمی شوند و نتایج جستجو برای محتواهایی زیادی می باشد که جذاب و منحصر به فرد باشند.
الگوریتم پاندا گوگل را زمانی منتشر کردند که بسیاری از کاربران از زیاد شدن محتواهای بی کیفیت و کوتاه شکایت می کردند، به همین دلیل شرکت گوگل تصمیم گرفت طی اقدامی این سایت ها را حذف کند و با استفاده از الگوریتم پاندا نتایج جستجو را تنها برای سایت هایی که محتواهای با ارزش دارند رقم بزند و افزایش دهد. با آمدن و استفاده کردن از این الگوریتم میزان رضایت و کیفیت سایت ها طبقه بندی شد و بر اساس این الگوریتم دیگر کیفیت سایت ها هم مشخص و تعیین می گشت. در واقع یکی از مهمترین الگوریتم های گوگل برای رتبه دهی سایت ها پاندا می باشد.

 

2. الگوریتم تازگی محتوا (Freshness Algorithm)

الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness نام الگوریتم دیگری از گوگل است که نقش کلیدی و مهمی در ارائه‌ی نتایج جستجو به مخاطبان دارد. این الگوریتم فیلترکننده از سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد و تاثیر زیادی بر دنیای جستجوی اینترنتی گذاشت. کاربران همه‌روزه عبارت‌های مختلفی را جستجو می‌کنند که برخی از آنها جواب ثابت دارند، اما پاسخ دسته‌ی دیگری از جستجوها وابسته به زمان است. به مثال‌های زیر توجه کنید، این عبارات را در گوگل سرچ می‌کنیم تا نتایج را مشاهده کنیم:
- پروین اعتصامی
این سوال یک پاسخ ثابت دارد و به سایتی نیاز است که زندگی‌نامه‌ی پروین اعتصامی را شرح داده باشد. بنابراین در مورد این واژه، سایت‌هایی با صفحات نسبتا ثابت و معتبر مثل ویکی‌پدیا جایگاه خوبی کسب می‌کنند.
- جدول لیگ برتر
خب! در این نوع عبارت‌ها پاسخ و نتیجه‌ای یکسان نداریم و هر سال اوضاع فرق می‌کند. جدول لیگ هرسال تغییر می‌کند و تیم‌های بالا و پایین می‌شوند، اما وقتی این کلمات را سرچ کردید چه اتفاقی افتاد؟ هنگام جستجو ذکر نکردیم که جدول سال ۹۶ یا ۹۷، اما جناب گوگل نتایجی را لیست کرده که مربوط به جدول لیگ همان سال است. اگر شما این مطلب را در سال ۱۴۰۰ یا هر سال دیگری بخوانید و این عبارت را جستجو کنید، گوگل جدول همان سال را نشان خواهد داد. این در صورتی است که برای هر سال یک جدول جدید وجود دارد و شما عدد سال را وارد نکرده‌اید.

در واقع می توان به این صورت نتیجه گرفت که تازگی و آپدیت بودن مقاله برای گوگل حائز اهمیت است. هدف اصلی  این الگوریتم هم دقیقا همانطور که از نامش مشخص است تازگی محتوا است و همیشه به روزترین و اخرین اطلاعات را برای کاربر به نمایش می گذارد.

 

3. الگوریتم ونیز (Venice Algorithm)

در گذشته اگر در گوگل کلمه‌ای مثل «رستوران» را سرچ می‌کردید، تنها نتایج به شما نمایش داده می‌شد و خبری از بسته بندی محلی نبود. حتی اگر نام منطقه یا شهر مورد نظر خود را هم در کنار اسم رستوران اضافه می‌کردید، باز هم به نتیجه‌ای نمی‌رسیدید.

گوگل در ابتدا برای حل این موضوع، سرویس گوگل مپ را ارائه کرد و به گسترش آن پرداخت. بعد از راه‌اندازی گوگل مپ، هنگامی که جستجو می‌کردید، در سمت راست صفحه نتایج گوگل، موقعیت مکانی آن‌ها به شما نمایش داده می‌شد. با اضافه شدن این قابلیت به SERP ترافیک جستجو برای محصولات و خدمات بیشتر شد. کمی بعدتر می‌توانستید به صورت دستی موقعیت خود را انتخاب کنید تا نتایج جستجوی شما طبق آن نمایش داده شوند.

الگوریتم ونیز سعی کرد با کمک گوگل مپ، IP و  GPS، زمانی که یک کاربر به اینترنت متصل می‌شود، موقعیت جغرافیایی او را تشخیص دهد. گوگل بعد از این اتفاق، اطلاعات به دست آمده را ذخیره می‌کرد و در هنگام سرچ، به کاربر نتایجی را نشان می‌داد که موقعیتی مشابه با اطلاعات دریافت شده داشته باشند.

 

4. الگوریتم پنگوئن (Penguin Algorithm)

گوگل در سال ۲۰۱۲ الگوریتم جدید و ضد اسپم خود را معرفی کرد. اصلی‌ترین هدف این الگوریتم مبارزه با لینک سازی های فاقد ارزش و غیرطبیعی بود. چندی بعد این الگوریتم با عنوان پنگوئن، از طریق توئیتی توسط مت کاتس معرفی گردید. جالب است بدانید پیش از الگوریتم‌ پنگوئن، تعداد لینک‌های موجود در یک وب‌سایت نقش قابل توجهی در رتبه‌بندی آن سایت داشت و کیفیت این لینک‌ها نیز مورد ارزیابی قرار نمی‌گرفت. به طوری‌که وب‌سایت‌های دارای لینک بیشتر، ارزش و رتبه‌ی بالاتری داشتند اما درحال حاضر و با الگوریتم پنگوئن نوع ارزیابی این ویژگی تغییر کرده است و لینک‌های غیرطبیعی هیچ‌گونه ارزش و اعتباری در این نوع سنجش ندارند.

الگوریتم پنگوئن، در واقع فیلتری است برای مقابله با سایت‌هایی که قصد دارند از طریق روش‌های اسپم مثل  لینک سازی اسپم و پر کردن صفحه با کلمات کلیدی در نتایج جستجوی گوگل، تغییر ایجاد کنند و سایت خود را به رتبه‌های بالاتری بیاورند.

 

5. الگوریتم دزدهای دریایی (Pirate Algorithm)

در واقع دنیای وب مانند دریایی است که سایت‌های مختلف سوار بر کشتی در آن در حرکت هستند. آنها با تولید محتوا، به حیات خود در این دریا ادامه می‌دهند. محتوا مانند سوخت برای هر کشتی است که آن را به جلو می‌راند. اما کشتی دزدان دریایی به هر کشتی که می‌رسند، منابع آنها را سرقت می‌کنند تا بتوانند به مقصد برسند.

الگوریتم Google Pirate برای این به وجود آمده که جلوی چنین سرقت‌هایی را بگیرد. قبلا الگوریتم پاندا را معرفی کردیم و گفتیم که این الگوریتم به محتوای کپی‌شده حساس است. اما در آن الگوریتم بیشتر، محتواهای رایگان مد نظر بود.

بعضی محتواها رایگان نیستند. مثلا کتاب، موزیک ویدئو، فیلم، موسیقی و امثال اینها. الگوریتم دزد دریایی گوگل، سایت‌هایی که محتوای سایر سایت‌ها را به سرقت می‌برند و از آن استفاده می‌کنند را مورد جریمه قرار می‌دهد.

کپی محتوای سایرین بدون ذکر منبع آن، باعث نقض قوانین کپی رایت می‌شود و الگوریتم دزد دریایی را خشمگین می‌کند.

 

6. الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird Algorithm)

به کمک الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل توانست درک بهتری از خواسته کاربران اینترنتی داشته باشد و از طرف دیگر بخاطر سرعت این الگوریتم توانست خدمات بیشتری را به آن ها ارائه دهد. برای مثال عبارت (طراحی سایت) را در نوار جستجو تایپ می‌‌کنید. گوگل علاوه بر موضوع درخواستی، تمام موارد مرتبط به طراحی سایت را هم در اختیار شما می‌‌گذارد. این اطلاعات می‌‌تواند مواردی مثل، طراحی و روش‌‌های بهینه‌‌سازی سایت، آموزش طراحی سایت و اسامی سایت‌‌هایی باشد که طراحی سایت انجام می‌‌دهند. وظیفه مرغ مگس خوار این است که در سریع‌‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز کاربران در صفحات جستجو باشدتمرکز الگوریتم مرغ مگس خوار روی عبارات جستجو شده توسط کاربر است، این عبارات را به طور کامل تجزیه و تحلیل  می‌‌کند و باعث می‌‌شود کاربران در کمترین زمان ممکن به پاسخ سوالاتشان برسند.

 

7. الگوریتم کبوتر (Pigeon Algorithm)

یکی از اصولی که گوگل همواره در رتبه بندی سایت ها و نتایج رعایت می کند، توجه به محتوا است و سایت های مربوطه را بر اساس محتوای تولید شده رتبه بندی می کند. اما نکته ای که گوگل پس از پیدایش الگوریتم کبوتر به آن توجه کرد این بود که، این موتور جستجو موقعیت یا لوکیشن یک سایت را نیز به عنوان یک محتوای اختصاصی برای آن سایت در نظر گرفته و در نتایج خود به آن اهمیت می دهد. یعنی از این به بعد موقعیت مکانی یک وب سایت و کاربر جستجو کننده با هم بررسی می شوند تا مرتبط ترین نتایج برای کاربر نمایش داده شود.

به همین دلیل است از تاریخ معرفی الگوریتم کبوتر گوگل (24 جولای 2014) سایت ها به منظور معرفی دقیق تر خود باید اطلاعاتی تخصصی در زمینه محل و آدرس خود را داخل گوگل ثبت نمایند تا گوگل بعد از بررسی با الگوریتم کبوتر رتبه ی آن ها را تغییر دهد. پس به این ترتیب الگوریتم کبوتر می تواند رتبه سایت را بهبود یا تضعیف کند.

 

8. الگوریتم موبایل گدون (Mobilegeddon)

21 آوریل 2015، اولین تاریخی است که نام الگوریتم موبایل گدون سر زبان ها افتاد. ممکن است این الگوریتم برای اکثر بیزینس ها شبیه به یک سورپرایز باشد ولی گوگل خیلی وقت است که از این الگوریتم برای رتبه بندی سایت ها در حالت موبایل استفاده می کند. در اوایل نوامبر 2014 بود که گوگل تصمیم گرفت موبایل فرندلی بودن را به عنوان یک فاکتور مهم در رتبه بندی سایت ها در نظر بگیرد و اجازه دهد که کاربران بدانند چه سایتی موبایل فرندلی و رسپانسیو است و چه سایتی نیست.

آنها همچنین بیان کردند که استفاده از فاکتور موبایل فرندلی را گسترش خواهند داد و از آن به عنوان یک سیگنال در رتبه بندی استفاده خواهند کرد. به همین ترتیب، زمانیکه که شما چیزی را با موبایلتان در گوگل سرچ کنید، گوگل ابتدا سایت های موبایل فرندلی را به شما نمایش خواهد داد. برای آن دسته کسب و کار هایی که اپلیکیشن موبایل نیز دارند، اولویت بیشتری برای نمایش در لینک های بالاتر وجود دارد.

 

9. الگوریتم payday loan

اسم این الگوریتم از نوعی خاصی وام که در کشور ایالات‌متحده آمریکا بنام payday loan معروف است گرفته شده است و برای مقابله با سایت های اسپم در این زمینه است. اساس عملکرد این الگوریتم در برخورد با سایت های است که از کلمات کلیدی پرکاربرد به عنوان اسپم استفاده می‌کنند است.  این عبارات کلیدی اسپم شامل کلماتی مانند قمار، شرط بندی و … میباشد.

این الگوریتم مختص کاربران آمریکایی نیست و در تمام نتایج جستجوی کاربران جهان اعمال میشود. ولی یکی از نکات جالب اینجاست که این الگوریتم ۰٫۳ درصد از نتایج جستجو شده در منطقه آمریکا را شامل می‌شود. درحالی‌که در ترکیه حدود ۴ درصد است و اعلام شده است که سایت های اسپم در بین سایت های ترکی بسیار زیاد است.

این الگوریتم در حال حاضر بر روی تمامی زبان ها و کشورها قابل اجراست و جدیدترین نسخه این الگوریتم، بر روی کلمات بیشتری حساس است.

 

10. الگوریتم رنک برین (Rank Brain)

رنک برین جزئی از الگوریتم هسته ای گوگل است که از سیستم یادگیری ماشین تا نتایج مرتبط بهتری را نسبت به درخواست کاربران نمایش دهد. رنک برین را به نوعی هوش مصنوعی می دانند که برای تحلیل دقیق تر کوئری کاربران می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. رنک برین را نمی توان یک الگوریتم جداگانه گوگل به حساب آورد، بلکه همانطور که گفتیم جزئی از الگوریتم است تا نتایج بهتری را برای کاربران نمایش دهد. فاکتورهایی که رنک برین برای نمایش بهتر نتایج مورد توجه قرار می دهد که شامل موقعیت جستجو کننده، سوابق و اطلاعات شخصی کاربر براساس جستجوهای قبلی و دستگاه مورد استفاده نیز است؛ با استفاده از فاکتورها گوگل می تواند نتایج بهتری را به کاربر نشان دهد.

 

11. الگوریتم موش کور (Possum Algorithm)

الگوریتم موش کور یا به انگلیسی Possum در 1 سپتامبر 2016 توسط گوگل معرفی شد.پایه و اساس این الگوریتم برروی اعتبار سنجی سئوی محلی است و درواقع می توان این طور گفت که یکی از اهداف گوگل در بروزرسانی این الگوریتم فراهم کردن موقعیت مناسب برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا در سطح وب و در مکان های جغرافیایی مختلف است.به همین سبب گوگل با استفاده از موش کور خود سئوی محلی یا همان Local SEO را مطرح کرد که این ویژگی موجب شد تا آن دسته از کسب وکار هایی که در رتبه بندی نتایج کلی جایگاه مناسبی نداشتند با جستجوی محلی کاربران و با درخواست آنان افزایش رتبه ی قابل توجهی داشته باشند. همچنین این الگوریتم گوگل سبب شد تا کاربران نیز در جستجوهای محلی نتایج بهتر و دقیق تری را بدست آورند.

 

12. الگوریتم مدیک یا طبی (Medic Algorithm)

این الگوریتم روی تمام سایت‌ها با هر زبانی و در هر مکان جغرافیایی اعمال شد و تاثیر گذاشت. اما عمده توجه این الگوریتم مربوط به سایت‌هایی است که با سلامتی افراد ارتباط دارند. بعنوان مثال سایت‌هایی با موضوع پزشکی، فیتنس و تناسب اندام و همچنین سایت‌های اقتصادی و مالی.

Google Medic Update به این نام نامگذاری شد، چون متخصصین سئو دریافتند که بیشترین تاثیر آن روی سایت‌های حوزه سلامت و پزشکی بوده است. از آنجا که این الگوریتم در هفته اول آگوست رونمایی شد، ریزش سنگینی نیز در رتبه سایت‌های بیزنسی رخ داد.

گوگل زیاد درباره جزئیات الگوریتم صحبت نکرده و آنرا یک آپدیت برای هسته الگوریتم مرکزی خوانده است. اما بیشترین حدسی که می‌توان زد این است که هدف از آن تغییرات، انطباق صفحات وب با هدف جستجوی کاربر بوده است.

 

13. الگوریتم برت (BERT Algorithm)

الگوریتم برت مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است که در فارسی به معنای اعمال کدگذاری دوطرفه برای مبدل‌ها است. شاید درک این عبارت پیچیده به نظر برسد، اما نگران نباشید چراکه این مفهوم مربوط به هوش مصنوعی است و لازم نیست وارد جزییات آن شویم. آنچه ما در سئو با آن سروکار داریم، نحوه عملکرد این الگوریتم است.

به زبان ساده‌، الگوریتم برت، تکنیک گوگل بر پایه شبکه عصبی است که برای پردازش زبان طبیعی انسان (NLP) استفاده می شود. این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا زبان انسان را بهتر درک کند و بتواند نتایج مرتبط‌ تری را به کاربر نمایش دهد. با استفاده از الگوریتم برت، گوگل می‌تواند کوچک‌ترین بخش‌های زبان محاوره مثل حروف اضافه را نیز مانند یک انسان درک کند. شگفت‌انگیز نیست؟!

گوگل همیشه به دنبال درک معنا و مفهوم عبارت‌هایی است که توسط کاربران جستجو می‌شود. درک زبان انسان برای ماشین‌ها سخت و مشکل است. از گذشته تا کنون، گوگل همچون کودکی رشد کرده و هر روز بیش از پیش به زبان گفتاری و مفاهیم آن مسلط می‌شود.
در گذشته اگر یک عبارت را در گوگل جستجو می‌کردید، نتایج به صورت کلمات موجود در عبارت به نمایش در می‌آمد و در اکثر مواقع با آنچه منظور شما بود فاصله داشت و حتی کاملا بی‌ربط بود.

به همین دلیل کاربران مجبور بودند با زبان گوگل صحبت کنند و زبان خود را تغییر دهند. با گذشت زمان گوگل سعی کرد تا این نقطه ضعف خود را پوشش دهد. تمام هدف گوگل از الگوریتم برت BERT گوگل نزدیک شدن به منظور کاربر است.

 

14. الگوریتم رقص گوگل (Google Dance)

جابه جایی و نوسان در نتایج جستجو، رقص گوگل یاGoogle Dance Algorithm  نام دارد. الگوریتم رقص گوگل در راستای ارائه شانس بهتر رتبه بندی نتایج در وبسایت ها ارائه شده است تا رفتار و رضایت کاربران از سایت مدنظر را تجزیه و تحلیل کند. این الگوریتم موجب جهش های ناگهانی در رتبه بندی نتایج می شود و جایگاه سایت را در نتایج جستجو تغییر میدهد به شیوه ای که وب سایت شما را به صفحات اول جستجو منتقل می کند.

 

در این زمان بازدید کاربران از سایت، نرخ کلیک، مدت زمان ماندگاری و مطالعه را می سنجد. اگر مشاهده کند که برای کاربر ارزشمند بوده رتبه بهتری به وبسایتمی بخشد و در صورت مشاهده نارضایتی کاربران، سایت شما را به همان جایگاه قبلی یا حتی پایین تر می فرستد.

گوگل دنس با انتقال سایت ها به رتبه های بالاتر برای مدت کوتاهی رفتار کاربران را مورد بررسی قرار میدهد. این بالا و پایین آمدن رتبه سایت نتیجه الگوریتمِ رقصِ گوگل است. سایت هایی که سئوی خود را بهبود بخشیده اند و اصول اصلی گوگل را رعایت کرده اند را شناسایی کرده و به آنان امتیازات خوبی می دهد.

 

15. الگوریتم سند باکس گوگل (Google Sandbox)

سند باکس الگوریتمی است که شبیه فیلتر عمل می کند و سایت‌های جدید را از سایت‌های قدیمی تر تفکیک می‌کند.

در این الگوریتم گوگل، سایتهای تازه کار برخلاف تلاشی که برای کسب رتبه می کنند، نتیجه ی مطلوب خود را نمی گیرند، اما اگر ناامید نشده و روال کارشان را به خوبی دنبال کنند، می توانند خود را به گوگل ثابت کرده، از زمین تمرین بیرون بیایند و رتبه کسب کنند.

سندباکس هیچ وقت بطور رسمی توسط گوگل تایید نشده است. اما بسیاری از سئو کارها بر اساس تاثیرات آن بر روی روند کسب رتبه در سایتهای تازه کار، بر وجود آن اطمینان دارند.

 

16. الگوریتم موبایل فرست ایندکس (Mobile First Index)

گوگل برای چالش هایی که با آن ها مواجه می شود، الگوریتم ‌های مختلفی عرضه می کند. یکی از آن ها، الگوریتم اولویت با موبایل است. طبق قوانین این الگوریتم، مطالبی که در موبایل سرچ می ‌شوند، اولین ملاک سنجش برای گوگل به شمار می‌ آیند. از آنجایی که میزان سرچ در موبایل نسبت به سرچ در دسک تاپ بیشتر شده است، گوگل سعی دارد با این الگوریتم مدیران سایت ها را تشویق نماید تا در مسیر بهینه‌ سازی سایت خود برای کاربران موبایل، گام بردارند.

همانطور که می دانید رضایت بازدیدکننده باید هدف اصلی سایت ها باشد. مدیران سایت ها باید در راستای نیاز و علایق کاربران پیش بروند. در همین رابطه کمپانی گوگل الگوریتم Mobile First Index را در ابتدای سال 2018 ارائه داد. تمرکز این الگوریتم صرفا روی بازدیدکنندگان موبایلی و رضایت آن‌ ها بوده است. زیرا با افزایش روزافزون تعداد کاربران موبایلی، جستجو با موبایل برای گوگل بسیار اهمیت پیدا کرد. این الگوریتم به مرور روی کلیه سایت ها فعالیت خود را آغاز کرد.

دنیای مجازی در حال دگرگونی است. این گونه که پیش می رود مشخص است که آینده اینترنت مختص موبایل است. بنابراین وبمسترانی که نمی خواهند در این زنجیره عقب بمانند و یا از آن خط بخورند پیشنهاد می شود به نکاتی که در ادامه گفته می ‌شود دقت داشته باشند و اگر کاری برای رسیدن به Mobile First Index انجام نداده ‌اند، پیگیر باشند و کاری مثبت انجام دهند. این الگوریتم باعث شد تا زمانی که کاربری با تلفن های هوشمند خود در اینترنت به گشت و گذار می پردازد، صرفا سایت هایی برای او بالا بیاید که برای گوشی های موبایل بهینه شده اند.

 

جمع بندی

الگوریتم‌های گوگل در صورتی که قوانین را رعایت نکنیم و تخلف داشته باشیم می‌توانند باعث جریمه شدن یا افت رتبه سایت‌ها شوند ولی در اکثر موارد این الگوریتم‌ها به کاربران کمک کرده‌اند و باعث بهبود ارائه نتایج جستجو شده‌اند، همچنین باعث رقابت بین وب سایت‌ها و بالا رفتن کیفیت مطالب ایجاد شده در وب سایت‌ها شده‌اند.

شما هم که داری وب‌سایتی هستید و قصد دارید کاربران بیشتری را با وب‌سایتتان آشنا کنید باید آن را طبق الگوریتم‌های گوگل سئو کنید تا از هرگونه آسیب احتمالی در امان بمانید.

نظر خود را ارسال کنید.

طراحی سایت صفر یک وب-01web