ویژگیهای طراحی سایت فروشگاهی با لاراول
۰۶ دی ۱۴۰۲

طراحی سایت فروشگاهی با لاراول یکی از روش های طراحی اختصاصی فروشگاه های اینترنتی است که بصورت اختصاصی برای کارفرما کدنویسی میشود که مناسب برای طراحی ایده های خاص کارفرما و ویژگی های منحصر به فرد آن میباشد. در ادامه توضیحاتی راجع به مزایا و معایب این روش و این که این روش مناسب چه کسانی است به شما می دهیم.

فریمورک لاراول چیست؟

از لاراول می‌توان به عنوان محبوب‌ترین فریم ورک زبان برنامه نویسی PHP یاد کرد. این فریم ورک توانسته است در مدت زمان کوتاهی، به اولین گزینه‌ انتخابی توسعه دهندگان برای توسعه برنامه‌های پیچیده تحت وب تبدیل شود. لاراول یک فریم ورک برنامه نویسی PHP است که به صورت متن باز و رایگان ارائه شده است. این فریم ورک مبتنی بر معماری MVC است این فریم ورک در بین سایر فریم ورک‌های PHP از امنیت و سرعت توسعه‌ی بیشتری برخوردار است و از طریق آن شما میتوانید بدون اینکه تغییری در کدهای اصلی خود ایجاد کنید، عملکرد بسیاری از بخش‌ها را تغییر دهید.

مزایای طراحی سایت با لاراول (Laravel)

۱. سرعت بالا : یکی از مزایای Laravel، سرعت بالای آن است. فریم‌ورک‌های دیگر در زمینه اجرای کد و پاسخ به درخواست‌های کاربر بسیار کند هستند، اما لاراول به دلیل بهینه سازی‌های خود، سرعت اجرای بالایی دارد.

۲. قابلیت استفاده مجدد : لاراول از معماری MVC استفاده می‌کند که این به معنی جداسازی لایه‌های مختلف برنامه است. این معماری به شما اجازه می‌دهد تا قسمت‌های مختلف کد را به صورت مجزا بنویسید و بار دیگر مجدد استفاده کنید.

۳. سادگی : لاراول با ارائه ابزارهایی مانند Artisan، ساختار ساده و لایه‌ای، و داکیومنت‌های قوی، برای توسعه‌دهندگان به راحتی قابل استفاده است.

۴. امنیت بالا و پیشرفته: لاراول از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که در مراحل کد نویسی برای ایجاد وب تمامی کدها در برابر هر گونه بدافزار یا تهدید امنیتی ایمن هستند. از این رو میتوان امنیت بالای لاراول را به عنوان مهمترین مزیت‌های طراحی سایت با این ابزار قدرتمند به شمار آورد.

۵. پشتیبانی برای پایگاه داده‌های مختلف : لاراول همچنین از پایگاه داده‌های مختلفی مانند MySQL، PostgreSQL، و SQLite پشتیبانی می‌کند.

۶. لاراول برای ایجاد API : به راحتی قابل استفاده برای ساخت API است. با استفاده از Laravel، می‌توانید API هایی با کیفیت بسیار بالا ایجاد کنید و به سادگی با سایر سرویس‌های وب ارتباط برقرار کنید.

۷. قابلیت گسترش : لاراول با ارائه پکیج‌ها و ابزارهای مختلف، به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی در هر زمان برنامه خود را گسترش دهید.

۸. توسعه با استفاده از لاراول TDD : از توسعه مبتنی بر تست (TDD) پشتیبانی می‌کند. این به شما اجازه می‌دهد که برنامه خود را با توجه به نیازمندی‌های کاربران و تضمین کیفیت بالا توسعه دهید.

۹. پشتیبانی لاراول از وب‌سوکت : این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی برنامه‌هایی با ارتباط بسیار بالا و زمان واقعی بنویسید.

۱۰. پشتیبانی برای برنامه‌های تک صفحه‌ای : لاراول از Vue.js و React.js پشتیبانی می‌کند. این به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی برنامه‌های تک صفحه‌ای با استفاده از این فریم‌ورک بنویسید.

11. سیستم کش در طراحی سایت با لاراول : لاراول دارای یک API یکپارچه است که باعث شده سرعت تعامل این فریم ورک با حافظه پنهان یا کش بسیار بیشتر شود. به همین دلیل زمان بارگذاری داده‌ها در پایگاه داده با استفاده از لاراول بسیار کم است.

12. سئو در سایت لاراولی : یکی از نیازهای اولیه در سئو این است که کدنویسی سایت شما ساختارمند و بهینه باشد. طراحی سایت با لاراول به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی سئو تکنیکال سایت خود را در همان مراحل اولیه اجرا کرده و به این ترتیب سریع‌تر در نتایج جستجو ظاهر شوید.

13. جامعه بزرگ: با توجه به محبوبیت زیاد لاراول، دارای یک جامعه بزرگ و فعال از توسعه دهندگان جهت پشتیبانی از برنامه شماست.

این ویژگی‌ها و قابلیت‌های قدرتمند لاراول است که توانسته در مدت زمان کوتاهی آن را به پلتفرمی ایده آل برای طراحی سایت تبدیل نماید. از این رو به دلیل مزیت‌های بسیار این نوع فریم ورک برنامه نویسی PHP است که روز به روز بر میزان محبوبیت آن در میان برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب افزوده میشود.

اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با تعداد محصولات یا خدمات بالا را دارید، بی شک لاراول بهترین گزینه برای ایجاد وب سایت شماست. این فریم ورک دارای ابزارها و کتابخانه‌های زیادی برای مدیریت محصولات، سفارشات، پرداخت‌ها و سایر موارد مورد نیاز یک فروشگاه اینترنتی است.

طراحی سایت فروشگاهی با لاراول مناسب چه کسانی است؟

لاراول برای طراحی و پیاده سازی انواع سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، خبری، چندزبانه، شخصی، سازمانی، آموزشی، خدماتی و شبکه های اجتماعی قابل استفاده است. بخصوص برخی از سایتها با ویژگیهای خاص که نمیتوان آنها را با وردپرس و امثال آن پیاده سازی کرد. از جمله این سایت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سایت های فروشگاهی که به دلیل حجم بالای محصول و تراکنش نمیتوان از وردپرس، جوملا و امثال آن استفاده کرد.

2. سایتهای فروشگاهی نیازمند به امکان چند فروشندگی (مارکت پلیس)، این ویژگیها بصورت کاملاً اختصاصی باید بتواند نیازهای آن حوزه را برای فروشندگان و صاحبان برندها پوشش دهد.

2. استارت آپ ها و شرکتهایی که نیاز به یک برنامه و نرم افزار خاص دارند.

3. ایده های نو و بکری که نمیتوان آنها را با cms های آماده مانند وردپرس پیاده سازی کرد.

4. ایده هایی که نیاز به توسعه و افزودن امکانات جدید و برنامه نویسی بیشتر در آینده دارند.

5. برندها و شرکت های خاصی که برای متفاوت بودن و رقابت با رقبا نیاز به یک سایت اختصاصی متفاوت دارند.

6. سایتهای که دارای امکانات بسیار و پراکنده میباشند، در صورتی که با cms های آماده مانند وردپرس پیاده سازی شوند، بسیار سنگین و کارایی آن افت میکند پس بلا استفاده میشوند.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی با لاراول

1. طراحی اختصاصی وب سایت مطابق نیازهای کارفرما : در cms های دیگر مانند وردپرس برای افزودن این امکان ساده مجبور هستیم که یک افزونه سنگین بر روی سایت نصب کنیم.

2. امکان برنامه نویسی ایده های جدید کارفرما : در crm های فروشگاهی آماده افزودن این امکان بکر جدید بسیار سخت و گاها غیرممکن است.

3. امکان توسعه سیستم به صورت حرفه ای : شما میتوانید در آینده در صورت نیاز به توسعه و افزودن امکانات خاص به تیم متخصص آن مراجعه کنید تا بدون تداخل در سیستم بر روی آن کار کنند.

4. افزایش حس اعتماد  و اطمینان به مخاطبین وب سایت شما

5. کمک به برندسازی  و افزایش پرستیژ سازمانی

معایب طراحی سایت فروشگاهی با لاراول

1. هزینه بالای طراحی سایت : به دلیل نیاز تعداد بالای متخصص از جمله گرافیست، برنامه نویس بک اند، برنامه نویس فرانت اند، تست کننده برنامه هزینه طراحی این نوع سایت فروشگاهی بالاست.

2. مدت زمان زیاد مورد نیاز : به دلیل اختصاصی بودن این نوع وب سایت این امر زمان زیادی برای تحلیل سیستم و نیازسنجی، انجام کارهای گرافیکی و برنامه نویسی و تست آن صرف میشود.

مهمترین نکات در مورد سئو در طراحی سایت با لاراول

همانطور که میدانید برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک و بازدید از سایت، اجرای بهترین ترفندهای سئو امری ضروری است. از طرفی لاراول یک چارچوب پرطرفدار برای توسعه وب معرفی میشود که توانایی بهبود رتبه وب سایت در انواع موتورهای جستجو را دارد. اما توجه به نکاتی همچون پیاده سازی کدهای تمیز و ساختار یافته، استفاده ازURL های سئو پسند از طریق مسیریابی لاراولی، مدیریت تگ‌های عنوان سئو و توضیحات متا به صورت پویا و مدیریت موثر URL های نامتعارف میتواند نقش موثری در سئو طراحی سایت با لاراول داشته باشد که متخصصین این حوزه باید اشراف کامل بر آن را داشته باشند.

سفارش طراحی سایت فروشگاهی با لاراول

اگر تصمیم به طراحی سایت حرفه ای فروشگاهی با لاراول را دارید شما میتوانید جهت مشاوره و سفارش وب سایت با متخصصین ما در شرکت صفر یک وب در ارتباط باشید.

نظر خود را ارسال کنید.

طراحی سایت صفر یک وب-01web