5 خطای رایج http در گوگل
۲۱ فروردین ۱۳۹۸

گاهی اوقات هنگام تلاش برای بازدید از یک صفحه وب، با پیام خطای HTTP مواجه می شوید. این یک پیام از سرور وب است که چیزی نادرست است. در برخی موارد ممکن است اشتباهی باشد که انجام دادید، اما اغلب، این خطای سایت است.

به هر نوع خطا یک کد خطا HTTP اختصاص داده شده است. به عنوان مثال، اگر سعی کنید به یک صفحه غیر موجود در یک وب سایت دسترسی پیدا کنید، با خطای 404 مواجه خواهید شد.

در حال حاضر، شما ممکن است تعجب کنید که کدام شایع ترین خطاهای HTTP است که مردم هنگام بازدید از وب در معرض آن قرار می گیرند؟ این سوال ما در این مقاله پاسخ خواهیم داد.

به گفته گوگل، پنج خطای برتر
در اینجا آنها در لیست معکوس لیست شده و توضیح داده شده است، پنج اشتباه رایج ترین HTTP. 

5 خطا

5. خطای HTTP 401 (غیر مجاز)

این خطا زمانی رخ می دهد که یک بازدید کننده وب سایت تلاش می کند که به یک صفحه وب محدود شده دسترسی پیدا کند،  اما مجاز به انجام چنین کاری نیست. معمولا به دلیل تلاش ناموفق برای ورود به سیستم.

4. خطای HTTP 400 (درخواست بد)

این اساسا یک پیام خطا از وب سرور است که به شما می گوید که برنامه ای که از آن استفاده می کنید (به عنوان مثال، مرورگر وب شما) به آن نادرست دسترسی پیدا کرده یا درخواست به نحوی خراب شده است.

3. خطای HTTP 404 (یافت نشد)

اکثر مردم مجبورند این یکی را تشخیص دهند. یک خطای 404 زمانی اتفاق می افتد که شما سعی می کنید به یک منبع در یک وب سرور (معمولا یک صفحه وب) دسترسی پیدا کنید که وجود ندارد. بعضی از دلایل این اتفاق می تواند به عنوان مثال یک پیوند خراب، یک URL اشتباه باشد یا اینکه وب مستر صفحه درخواست شده را در جای دیگر نقل مکان کرده (یا حذف کرده است). برای مقابله با خطرات لینک های شکسته، بعضی از وبسایت ها صفحات سفارشی برای آنها ایجاد می کنند (و برخی از آنها واقعا عالی هستند).

2. خطای HTTP 403 (ممنوع)

این خطا شبیه خطای 401 است، اما تفاوت بین غیر مجاز و ممنوعیت را یادداشت می کند. در این مورد هیچ فرصتی برای ورود وجود ندارد. به عنوان مثال، وقتی این می تواند اتفاق بیفتد که  شما سعی در دسترسی به یک دایرکتوری (ممنوع) در یک وب سایت دارید.

و شایع ترین خطای HTTP  است .........

1. خطای HTTP 500 (خطای سرور داخلی)

توضیح این خطا تقریبا همه را می گوید. این یک پیام خطای کلی برای زمانی است که یک وب سرور با نوعی خطای داخلی مواجه می شود. به عنوان مثال، سرور وب میتواند بیش از حد بارگذاری شود و بنابراین قادر به پردازش درخواستها نباشد.

طبق آمار جستجوی گوگل، این مشکل خیلی بیشتر از خطا 404 است.

نمودار خطاهای http

برخی از نظرات دیگر در مورد خطاهای وب سایت

ما می خواهیم اشاره کنیم که تمام پیام های خطا در بالا خطاهای گزارش شده توسط وب سرور به بازدید کننده است (که ماهیت خطاهای HTTP است؛ آنها از سرور وب به شما دسترسی دارند).

نیازی به گفتن نیست، اگر شما نمیتوانید به هیچ وجه به یک وب سایت دسترسی پیدا کنید، مثلا اگر شبکه ای است که پایین است، شما یک خطای HTTP را دریافت نخواهید کرد. تلاش اتصال شما صرفا وقت تلف کردن است.

اگر شما علاقه مند به ارائه یک تجربه برتر برای کاربران وب سایت خود هستید، یاد بگیرید چگونه به تجزیه و تحلیل و بهبود عملکرد بار صفحه خود بپردازید.

نظر خود را ارسال کنید.

طراحی سایت صفر یک وب-01web