تاثیر تولید محتوا بر سئو سایت
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

تولید محتوا یکی از تکنیک های مفید برای سئو و بهینه سازی سایت میباشد. همواره باید این نکته را که “محتوا پادشاهی میکند” به خاطر داشته باشید زیرا گوگل با الگوریتم های خود به محتوای مفید رنکینگ بالایی میدهد. محتوایی که تولید میشود باید کاربر پسند باشد و سوالات کاربر را پاسخگو باشد تا کاربر دوباره به سایت مراجعه کند. هر کدام از این کاربران برای شما سرمایه ی عظیمی هستند که حتی میتوانند به مشتری نیز تبدیل شوند.محتوای ایجاد شده میتواند در زمینه های آموزشی، خبری، مقاله های مفید، ایده های جدید و … باشد.

شما در حیطه ی کاری خود بهتر از هرکسی مشتریان خود را میشناسید و از نیازهای آن ها اطلاع دارید. پس بهتر است نحوه ی حل مشکلات کاربران خود و پاسخ سوالات آن ها را در قالب یک مقاله ایجاد کنید و آن را در اختیار کاربران خود قرار دهید. امروزه محتوای مفید یکی از اصلی ترین و مهمترین المان بهینه سازی سایت میباشد بنابراین شما باید وسواس بیشتری در تهیه ی محتوا به خرج دهید.

اگر بتوانید در حوزه کاری خود در جهت معرفی کسب و کار، خدمات، محصولات خود عکسهای منحصر بفرد و مفهومی داشته باشید، نه اینکه تصاویر را از اینترنت کپی کنید، می توانید جذابیت سایت خود را بالا ببرید. داشتن تصاویر تکراری و غیر بهینه در سایت مخاطبین شما را خسته میکند و بالعکس داشتن تصاویری جذاب و غیرتکراری سبب ماندگاری بیشتر مخاطبین در سایت شما و رضایت خاطر هر چه بیشتر آنها خواهد شد.

تاثیر تولید محتوا بر سئو سایت

چرخه تولید محتوای وب سایت

۱ . تحلیل نیازها و رقبا

بررسی و تحلیل نیازهای کاربران و رقبای شما کمک میکند تا محتوایی مفید متناسب با درخواست کاربران را ایجاد کنید و همچنین با بررسی محتوای وب سایت رقبا از آن ها ایده بگیرید. باید هدف محتوا، مخاطبان هدف و موضوعات مورد نظر را مشخص کنید.

۲ . به دست آوردن کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی مناسب و کلماتی که مشتریان شما در جستجو استفاده می کنند اهمیت بالایی دارد. پیدا کردن کلمات کلیدی کار ساده ای نیست. برای پیدا کردن کلمات کلیدی باید پارامترهای مرتبط بودن با هدف کاربر، تعداد جستجوی بالا در اینترنت، تعداد رقبای پایین و قدرت پایین رقبا را در نظر گرفت و متناسب با آن ها کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کرد.

۳ . تولید محتوای مناسب

با در نظر گرفتن تمام جوانب مربوط به موضوع مورد نظر و همچنین مطابق با نیازهای مشتریان محتوا را ایجاد می کنیم. برای تاثیرگذاری بیشتر مطالب بهتر است از تصاویر مناسب در کنار محتوا استفاده کنید. محتوا باید جذاب، آموزنده و مرتبط با مخاطبان هدف باشد.

۴ . انتشار مطالب و ایجاد ترافیک

پس از ایجاد مطالب باید آن را انتشار دهید. مطلبی که انتشار داده میشود باید کاربران زیادی از آن استفاده کنند تا محتوای با ارزشی تلقی شود. برای این منظور میتوانید محتوای خود را در شبکه های اجتماعی، گروه ها و انجمن های مربوط به کسب و کار خود قرار دهید و یا به افراد علاقمند ایمیل ارسال کنید تا بازخورد بهتری داشته باشد.

5. بازخورد و ارزیابی

در این مرحله، باید بازخورد مخاطبان را جمع آوری کنید و عملکرد محتوا را ارزیابی کنید. این بازخورد می تواند به شما کمک کند تا در آینده محتوای بهتری ایجاد کنید.

 

چرخه تولید محتوا یک فرآیند مداوم است. شما باید دائماً محتوای جدیدی ایجاد کنید و محتوای قدیمی خود را به روز کنید تا وب سایت شما تازه و مرتبط بماند.

در اینجا نکاتی برای بهبود چرخه تولید محتوای وب سایت خود آورده شده است:

  • هدفمند باشید. قبل از شروع نوشتن، باید هدف محتوای خود را مشخص کنید. آیا می خواهید مخاطبان را آموزش دهید، سرگرم کنید یا به آنها بفروشید؟
  • مخاطب محور باشید. محتوای خود را برای مخاطبان هدف خود بنویسید. از زبان و لحنی استفاده کنید که برای آنها جذاب باشد.
  • محتوای با کیفیت تولید کنید. محتوای شما باید دقیق، به روز و جذاب باشد.
  • بازخورد را جمع آوری کنید. از مخاطبان خود بازخورد بگیرید تا ببینید چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.

با پیروی از این نکات و پیاده سازی یک استراتژی محتوایی مناسب، می توانید چرخه تولید محتوای وب سایت خود را بهبود بخشید و محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک کند.

در صورت نیاز به پیاده سازی یک استراتژی تولید محتوای مناسب وب سایت و کسب و کار خود میتوانید سفارش خود را در سایت صفر یک وب ثبت کنید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نظر خود را ارسال کنید.

طراحی سایت صفر یک وب-01web