8 دلیل اساسی سقوط یک وب سایت
۰۳ آبان ۱۳۹۷

اگر بارگذاری وب سایت شما بیش از دو ثانیه طول بکشد، 14٪ از مشتریان، شما را ترک خواهند کرد و مکان دیگری برای خرید پیدا خواهند کرد.

تصور کنید که مشتریانتان چه کاری انجام خواهند داد اگر وبسایت شما بیش از دو ثانیه در دسترس نباشد.

در ادامه نگاهی می اندازیم به رایج ترین دلایل سقوط یک وبسایت، درحالی که شما می توانید در بالای آنها بمانید و وب سایت خود را در حال اجرا نگه دارید.

1. خطاهای کد

گاهی اوقات وب سایت شما خراب می شود زیرا شما یا شخص دیگری که به وب سایت شما دسترسی دارد، به طور تصادفی کد وب را از بین برده است.

این معمولا به این دلیل اتفاق می افتد که کسی در حال انجام تعمیرات و یا به روز رسانی وب سایت، چیزی را خراب می کند. و احتمالا به علت این خطای کد یک سقوط وب سایت را تجربه میکنید.

2. حملات ویروس

حملات یکی دیگر از دلایل سقوط وب سایت هستند. این حملات می تواند از طرف ربات ها یا افرادی مخرب باشد که تلاش می کنند تا وب سایت شما را هک کنند.

تعداد زیادی از رباتها در اینترنت وجود دارد و بسیاری از آنها نرم افزار ویروس را حمل می کنند. آنها مانند حشرات اینترنت هستند. آنها در اطراف اینترنت خزنده می شوند و سعی می کنند وبسایتی را پیدا کنند که می توانند وارد شوند.

3. هکرها

نوع دیگری از حملات وب سایت از هکرها می آید، افرادی که عمدا تلاش می کنند به وب سایت شما آسیب برسانند.

یکی از ساده ترین حملات هکرها، حمله DDoS یا Distributed Denial of Service نامیده می شود. این به این معنی است که هکر وب سایت شما را با ترافیک از همه نوع منابع سرکوب می کند. اگر هکر موفق باشد، وب سایت شما سقوط خواهد کرد.

انواع مختلفی از حملات هکرها وجود دارد که می تواند باعث آسیب به وب سایت شما شود.

4. پلاگین / خطاهای فرمت

پلاگین یا افزونه، قطعاتی از نرم افزاری هستند که به وب سایت شما افزوده می شود و ویژگی های اضافی را به آن اضافه می کند. به عبارت دیگر، آنها اجازه می دهد محتوای وب سایت و توابع خود را که در اصل در سایت شما نبود را نمایش دهد.

به این ترتیب در نظر بگیرید که، گوشی جدیدی را خریداری می کنید، اما هیچ راهی برای ذخیره یا پخش موسیقی وجود ندارد. بنابراین یک برنامه موسیقی را دانلود میکنید، و در حال حاضر گوشی شما می تواند موسیقی را پخش کند، چیزی که قبلا نمی توانست انجام دهد.

مشکل با پلاگین ها و افزونه ها این است که آنها توسط افرادی که شما نمی دانید ساخته شده اند. بعضی از این سازندگان ممکن است پلاگین ناپایداری رو بسازندو یا اینکه ممکن است یک پلاگین بزرگ را ایجاد کنند اما نتوانند آن را به روز رسانی کنند.

این که افزونه ای به خوبی ساخته نمیشود و یا به روز رسانی نمیشود، گاهی اوقات میتواند به وب سایت شما آسیب برساند و کل وب سایت شما سقوط کند.

5. خطا در ارائه دهنده خدمات

این خطا یکی از ناامید کننده ترین خطاهاست که اگر اتفاق بیفتد شما نمی توانید کاری در مورد آن انجام دهید.

ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب چیزی است که وب سایت شما را در اینترنت نشان می دهد. شما نمیتوانید یک وبسایت داشته باشید، مگر اینکه توسط یک ارائه دهنده خدمات میزبانی شده باشد.

متاسفانه، حتی وب سایت های ارائه دهنده خدمات می توانند اشکال پیدا کنند، به این معنی که وب سایت شما نیز پایین می آید. این می تواند دلایل متعددی داشته باشد، از جمله تعمیر و نگهداری و یا هر چیز مشابه که می تواند برای وب سایت شما رخ دهد.

ارائه دهندگان خدمات همیشه سرور خود را خاموش و بعد از رفع خطا اجرا می کنند، معمولا خیلی سریع، اما تا زمانی که آنها را تعمیر میکنند، شما فقط باید صبر کنید.

در انتخاب ارئه دهنده خدمات میزبانی وب سایت خود دقت کنید و بهترین خدمات دهنده را انتخاب کنید.

6. خطای میزبانی

این نوع درست با آخرین خطا درست شده است، گاهی اوقات وب سایت شما می تواند تنزل یابد، زیرا شما برنامه میزبانی پذیری بزرگ ندارید.

شاید شما از زمان شروع وب سایت خود، آن را به روز نکرده اید و در این مدت وب سایت شما رشد ناگهانی داشته باشد.

در هر صورت، به عنوان وب سایت شما باید همراه با توسعه و ترافیک بیشتر، برنامه میزبانی خود را با آن رشد دهید. اگر برنامه ی میزبانی شما خیلی کوچک است و بسیاری از مردم سعی می کنند به وب سایت شما برسند، ولی وب سایت شما را خاموش می بینند باید به فکر چاره باشید.

خوشبختانه این خطا ساده است. فقط با ارائه دهندگان خدمات میزبانی خود تماس بگیرید و طرح بزرگتری را انتخاب کنید و میزبانی(منظور هاست)خود را ارتقاء دهید.

7. خطای دامنه

دامنه شما ممکن است چند کلمه کوچک باشد اما یکی از بزرگترین قسمت های وب سایت شماست.

نام دامنه شما آدرس وب سایت شما است. اگر فردی را به خانه خود دعوت کردید اما آدرس خانه را نزده اید، آنها نمی توانند خانه را پیدا کنند. همان چیزی که با نام دامنه اتفاق می افتد. اگر افراد نمیتوانند دامنه شما را پیدا کنند، نمیتوانند وبسایت شما را هم پیدا کنند.

و دامنه ها منقضی می شوند، اگر دامنه شما منقضی شود، وبسایت شما دیگر نمایش داده نخواهد شد.

عادت کنید به بررسی تاریخ انقضا دامنه خود، تا مطمئن شوید که هرگز آن منقضی نمی شود.

8. خطای ترافیک

این فقط به این معنی است که تعداد زیادی از مردم سعی کردند تا یک بار از وبسایت شما بازدید کنند.

شما در جمعه سیاه می دانید زمانی که بسیاری از مردم در یک بار به فروشگاه می آیند، همه چیز به پایان می رسد و مردم آسیب می رسانند؟ هنگامی که افراد زیادی از وب سایت شما در یک زمان بازدید می کنند، نوع آن همان جمعه سیاه است.

شما احتمالا در سال 2015 زمانی که وب سایت های تئاتر سقوط کرد به خاطر دارید زیرا بسیاری از مردم در تلاش برای خرید بلیط به "The Awakens Force" هستند. این همان چیزی است که برای وب سایت شما انجام می شود.

اگر بیش از حد بسیاری از مردم سعی در بررسی سایت شما را داشته باشند و وب سایت شما آماده پذیرش بیش از اندازه مردم نیست، می تواند سقوط کند. اطمینان حاصل کنید که سرور شما می تواند هجوم ناگهانی ترافیک زیاد ( بازدید زیاد در یک زمان ) را مرتفع کند به طوری که برای شما اتفاقی نیفتد.

چه کاری می توانم برای رفع سقوط وب سایت انجام دهم؟
به طور کلی، مهم نیست که چه مشکلاتی دارید، باید با ارائه دهنده خدمات میزبانی وب خود تماس بگیرید.

آنها باید قادر به کمک به شما در پیدا کردن هر مشکلی که دارید باشند و آنها باید به شما کمک کنند تا مشکل را حل کنید.


گاها سقوط هر وب سایت در یک نقطه اجتناب ناپذیر است. هنگامی که برای شما اتفاق می افتد، آرام باشید و صبور باشید. با ارائه دهنده سرویس (طراح وب سایت ) خود کار کنید تا وبسایت خود را دوباره بسازید و اجرا کنید، و اگر آنها نمیتوانند به شما کمک کنند، شخص دیگری را پیدا کنید که بتواند.

 

منبع : www.siteuptime.com

نظر خود را ارسال کنید.

طراحی سایت صفر یک وب-01web