چه خدماتی برای سئو سایت من مناسب است؟
۰۹ تیر ۱۳۹۸

خدمات سئو برای چه سایت هایی مناسب هستند؟

مفهوم سئو برای بسیاری از مدیران و سرمایه گذاران سایت ها کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل، افزایش بازدید سایت و در نتیجه افزایش فروش سایت خواهد بود.  ولی آیا با مسیر اجرای سئوی سایت و خدماتی که یک متخصص سئو به شما ارائه میدهد اطلاعاتی دارید؟

برای کسب نتیجه مناسب و کسب جایگاه مناسب در گوگل باید مسیر دقیق و روشنی را طی کنیم. درست است که تنوع موضوعات و سایت های اینترنتی موجب میشود تعریف دقیقی از خدمات سئو نداشته باشیم و سناریوی اجرا برای هر سایت کاملا متفاوت باشد؛ ولی اگر به صورت جامع به خدمات سئو نگاه کنیم میتوانیم به یک ساختار مشابه و قابل تعریف برای تمام پروژه ها برسیم.

به عنوان یک متخصص سئو اگر تخمین درستی از خدمات مورد نیاز سایت نداشته باشیم، مجبور میشویم برای موفقیت پروژه فعالیت هایی انجام دهیم که هزینه بسیاری را بر شما تحمیل کند و این کار سبب میشود سود شما کاهش یابد.

در این مقاله تلاش میکنیم مهمترین خدمات رایج در زمینه سئو و بهینه سازی سایت را معرفی کرده و جزئیات هریک را بررسی کنیم.

خدمات سئو چیست؟

خدمات سئو چیست؟

آن دسته از خدماتی که در جهت بهبود و بالا بردن جایگاه شما در نتایج جستجو ارائه میشود را خدمات سئو می نامیم. به طور کلی میتوان خدمات سئو را به 5 دسته اصلی تقسیم نمود.

  1. سئو تکنیکال
  2. بازاریابی محتوا
  3. لینک سازی
  4. سئو محلی
  5. مشاوره سئو

فرآیند انجام سئوی یک وب سایت معمولا با بهینه سازی ساختار کدنویسی و رعایت قوانین و استانداردهای سئو در سایت شروع میشود. سپس مرحله استراتژی محتوایی و تولید محتوای ارزشمند آغاز شده و فرآیند ایندکس و کسب جایگاه در نتایج شروع میشود. بعد از گذشت چند ماه از فعالیت یک سایت، میتوان با به کارگیری تکنیک های لینک سازی جایگاه آن را در نتایج جستجو بهبود بخشید.

پس از کسب جایگاه در نتایج گوگل و حضور در صفحه اول فرآیند حفظ جایگاه و بهبود آن تا حد ممکن آغاز میشود. در این مرحله به صورت مداوم در حال آنالیز کلمات هدف و شناسایی فرصت های جدید هستیم و تلاش میکنیم تا محتوای خود را متناسب با جستجوی کاربران بهینه کنیم.

در ادامه مواردی از خدمات سئو که به هریک از بخش های معرفی شده مرتبط هستند را بررسی خواهیم کرد.

سئو تکنیکال

خدمات سئو در زمینه سئو تکنیکال

  1. بهینه سازی در جهت افزایش سرعت سایت
  2. بهینه سازی کدها 
  3. بررسی و مدیریت Robots ، Sitemaps و Redirects و …
  4. پیاده سازی نشانه گذاری استاندارد
  5. بهینه سازی یا پیاده سازی نسخه موبایل سایت

سئوی محتوایی

خدمات بازاریابی محتوا در پروژه های سئو

  1. شناسایی و بررسی کلمات کلیدی با ارزش
  2. تدوین ساختار محتوایی سایت و صفحات هدف
  3. برنامه زمانی مشخص و استانداردهای تهیه محتوا
  4. تهیه محتوای مستمر متناسب با استانداردهای سئو
  5. مدیریت عنوان و توضیحات مناسب برای سئو
  6. تدوین استراتژی لینک سازی داخلی سایت

سئو لینک سازی

خدمات لینک سازی در سئو

  1. بررسی وضعیت فعلی سایت و آنالیز رقبا
  2. تدوین برنامه و استراتژی لینک سازی دستی و فعالیت در شبکه های اجتماعی
  3. تدوین برنامه خرید رپورتاژ آگهی براساس بودجه و نیاز
  4. تدوین برنامه خرید بک لینک براساس بودجه و نیاز
  5. حذف لینک های مخرب و رهایی از جریمه گوگل

سئوی محلی

خدمات سئو در زمینه سئو محلی

  1. ثبت موقعیت در نقشه گوگل
  2. مدیریت نظرات، امتیازات و پرسش های کاربران
  3. هدف گذاری عبارات محلی در صفحات سایت

 

مشاوره سئو برای پروژه های بزرگ

بسیاری از شرکت های معتبر و سایت های قدیمی اینترنتی، خود دارای تیم های تخصصی در زمینه تولید محتوا، برنامه نویسی و سئو هستند. در این شرایط پیاده سازی هر یک از این خدمات توسط متخصص سئو غیرممکن بنظر میرسد و نیازمند همکاری و تعامل زیاد میان دو مجموعه است. در چنین پروژه هایی متخصص سئو نقش مشاور داشته و فعالیت هایی که باید برای بهبود وضعیت سئو سایت انجام شوند را به صورت کاربردی و عملی برای تیم های مرتبط در هر بخش ارسال میکند.

 

مشاوره سئو بهتر است همراه با آموزش تخصصی به نیروهای اجرایی باشد. با توجه به اینکه درخواست های مشاور توسط تیم های محتوایی و فنی خود مجموعه پیاده سازی میشوند باید نظارت مستمر و تعامل مناسبی میان آنها برقرار شود. در نتیجه پیشنهاد میشود ابتدا طی جلسات حضوری آموزش های اولیه در زمینه کاری هر تیم به آنها ارایه شده و پس از آن دستورات اجرایی برای آنها ارسال گردد.

کدام خدمات برای سایت من مناسب است؟

؟

تشخیص آن که چه خدماتی برای سئو سایت شما مناسب است برعهده متخصص سئو خواهد بود. البته به طور کلی این خدمات برای همه سایت های اینترنتی قابل تعریف هستند ولی در بسیاری موارد ممکن است بخش هایی از آنها قبلا توسط خود شما انجام شده باشد. در نتیجه انجام مجدد توسط متخصص و تعیین هزینه برای آن منطقی نیست.

زمانی که پروژه خود را به دست یک متخصص سئو می سپارید باید دقیقا مشخص کند که چه خدماتی بر روی سایت شما انجام خواهد داد، برای اجرای آنها چقدر زمان لازم است و پس از انجام شما چه نتیجه ای کسب خواهید کرد .

برای دست یابی به نتیجه و تحلیل عملکرد متخصص سئو بهتر است قبل از شروع پروژه ملاک های خود را برای سنجش موفقیت مشخص کنیم. روش های مختلفی برای سنجش موفقیت شما در سئو وجود دارد که برخی از آنها درست و برخی کاملا اشتباه هستند.

مهمترین ملاک های ما برای موفقیت در سئو یک سایت فاکتورهایی مانند موارد زیر خواهد بود:

  1. افزایش سرعت لود صفحات سایت
  2. افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت از طریق موتورهای جستجو
  3. افزایش زمان حضور کاربر در سایت و ارتباط بیشتر کاربران با آن از طریق ارسال دیدگاه یا اشتراک گذاری
  4. افزایش نرخ CTR براساس اطلاعات درج شده در گوگل وبمستر
  5. افزایش فروش سایت یا شرکت شما
  6. و …

در مقابل معیارهایی هستند که بعضا به عنوان ملاک موفقیت سئو ارایه میشوند ولی استناد به آنها کار اشتباهی بوده و نمیتواند تضمینی برای افزایش فروش باشد. برخی رایج ترین معیارهای اشتباه برای موفقیت در سئو عبارتند از:

  1. بهبود رتبه الکسای سایت
  2. کسب جایگاه در یک یا چند عبارت کلیدی خاص
  3. تعداد محتوای تولید شده در هفته یا ماه
  4. تعداد صفحات ایندکس شده سایت
  5. و …

منبع : وبسیما

نظر خود را ارسال کنید.

طراحی سایت صفر یک وب-01web