رعایت اصول سئو تکنیکال در طراحی سایت
۰۱ بهمن ۱۳۹۹

فارغ از نوع و جنس فعالیت، هر سایتی نیاز به کاربر دارند و رسیدن به اهداف سایت در گرو افزایش تعداد کاربران است. طراحی سایت یک مرحله بسیار مهم و تاثیرگذار بر موفقیت سایت شما در جذب کاربر است که باید کاملا اصولی و حرفه ای انجام شود. یک طراحی اصولی و حرفه ای جنبه های مختلفی دارد. در صورتی که طراحی سایت خود را به افراد متخصص و حرفه ای بسپارید، بدون شک بهینه سازی سایت طبق اصول سئو برای قرار گرفتن در اولویت موتورهای جستجو نیز از جمله جنبه هایی است که مد نظر این طراحان خواهد بود.

با توجه به اهمیت و تاثیر این موضوع بر موفقیت سایت و جذب کاربران، بهتر است از طراح سایت خود در خصوص این موارد سوال کنید. اطمینان حاصل کنید که سایت که طراحی می شود بر اساس اصول سئو نیز بهینه سازی شده است. همچنین توصیه می شود مراکزی را برای همکاری و ثبت سفارش طراحی سایت در اولویت قرار دهید که اصول سئو را نیز در طراحی مد نظر قرار می دهند. در این مقاله به معرفی سئو تکنیکال و بخشی از اقدامات سئو که باید در مرحله طراحی سایت مد نظر باشد، می پردازیم.  

طراحی سایت و اهمیت رعایت اصول سئو

اهمیت سئو و ضرورت توجه به اصول آن در طراحی سایت

فرقی ندارد که شما با چه هدفی اقدام به طراحی سایت نموده اید، بدون شک نیاز به افزایش بازدید و کاربران سایت دارید. شما می توانید از استراتژی های مختلفی برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید. برای مثال از انواع تبلیغات استفاده کنید و سایت خود را از طرق مختلفی به کاربران معرفی کنید. یکی از مهم ترین این استراتژی­ها برای افزایش بازدید سایت، که در این مقاله به آن می پردازیم، سئو نام دارد. این استراتژی به دلیل تاثیرگذاری منحصر به فردی که دارد، روز به روز اهمیت بیشتری می یابد. امروز کمتر کسی است که اقدامات سئو را مورد توجه قرار ندهد. اما سئو چیست و چگونه می تواند باعث افزایش بازدید و کاربران سایت شما شود؟

اغلب کاربران و فعالان فضای اینترنت، محتوا، کالا و خدمات مورد نیاز خود را از طریق موتور­های جستجو پیدا می کنند. بر اساس عبارت مورد جستجو شما، موتور­های جستجو، محتوا و اطلاعات سایت ها را بر اساس الگوریتم هایی بررسی و اولویت بندی می کنند. جالب است بدانید که اغلب بازدیدها، از سایت هایی است که در اولویت موتورها بودن و از طرف این موتورها به کاربران معرفی می شوند. در صورتی که در اولویت موتورهای جستجو نباشید، شانس بسیار کمی برای جذب کاربر دارید. اقداماتی که شما برای جلب اعتماد موتورهای جستجو و قرار گرفتن در اولویت آن­ها انجام می دهید تحت عنوان سئو مطرح است.

 سئو ابعاد مختلفی دارد و طیف گسترده ای از اقدامات را شامل می شود. شما برای ارتقا جایگاه سئو خود باید تلاش زیادی انجام دهید و از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. جالب است بدانید که مشاوران و متخصصان حرفه ای سئو، همیشه تاکید دارند که اقدامات سئو را باید از مرحله طراحی سایت آغاز نمایید. در ادامه به برخی از مهم ترین این نکات می پردازیم.

  سئو تکنیکال و اهمیت رعایت اصول آن در طراحی سایت

سئو تکنیکال در مرحله طراحی سایت

در صورتی که به صورت جدی و حرفه ای برای ارتقا جایگاه سئو سایت خود برنامه ریزی نمایید، اقدامات برنامه ریزی شده جنبه های مختلفی خواهند داشت. یکی از مهم ترین جنبه ها، رعایت اصول استاندارد در طراحی سایت است که مرتبط با اصول کد نویسی و نحوه نمایش محتوای سایت به کاربر و به موتورهای جستجو می باشد. این گروه از اقدامات اصطلاحا سئو تکنیکال نامیده می شود.

اقدامات سئو تکنیکال، به نوعی مقدمه و بستر برای سایر اقدامات سئو است. اهمیت سئو تکنیکال به قدری است که بدون توجه به این اصول، سایر اقدامات شما هم به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. برای مثال تصور کنید که در طراحی سایت شما از کد نویسی استاندارد و اصولی استفاده نشده است و موتورهای جستجو نمی توانند به خوبی محتوای سایت شما را بررسی کنند. در این شرایط تمرکز بر تولید محتوای خوب و کاربر پسند برای جذب کاربر عملا بی نتیجه است. هر چند رعایت اصول سئو تکنیکال یک فرایند مستمر است اما پایه و اساس آن در مرحله طراحی سایت ایجاد می شود. بنابراین اگر قصد دارید تا برای جذب کاربر، از ارتقا جایگاه سئو سایت خود به عنوان یک استراتژی اصلی استفاده نمایید، بهتر است رعایت اصول سئو تکنیکال را در دستور کار خود قرار دهید و از مرحله طراحی سایت به فکر باشید.

اصول سئو تکنیکال که باید در طراحی سایت رعایت شود شامل چه مواردی است؟

سئو تکنیکال خود شامل جنبه های مختلفی است که در مرحله طراحی سایت حرفه ای و سئو محور مد نظر قرار می گیرد. رعایت اصول سئو تکنیکال بایستی توسط افراد حرفه ای و آشنا به برنامه نویسی انجام شود.

سرعت مناسب سایت، ساختار بهینه شده برای ربات ها، جلوگیری از صفحات 404 و لینک های شکسته، جلوگیری از صفحات تکراری، ایجاد نقشه سایت، ایجاد لینک های داخلی اصولی، امنیت مطلوب سایت، استفاده از پروتکل ssl همگی از جمله اقداماتی هستند که زیر مجموعه سئو تکنیکال قرار می گیرند و اهمیت زیادی در موفقیت برنامه سئو سایت شما دارند. برخی از این اصول پس از طراحی سایت نیز تا حدودی قابل پیاده سازی هستند اما در مقابل برخی از نکات و اصول بایستی از همان ابتدا و مرحله طراحی سایت مد نظر باشند.

اهمیت پایش مستمر نکات مرتبط با سئو تکنیکال

اهمیت پایش مستمر نکات مرتبط با سئو تکنیکال

توصیه می شود در طول فعالیت سایت، جنبه های مختلف سئو تکنیکال مورد پایش قرار گیرد تا به محض بروز مشکل نسبت به رفع آن اقدام شود.  برای مثال سرعت سایت یکی از مهم ترین جنبه های فنی تاثیرگذار بر جایگاه سئو است. در صورتی که سرعت بارگذاری یا نمایش محتواها طولانی باشد، بدون شک در جذب کاربر موفق نخواهید بود. در مرحله طراحی سایت با کد نویسی اصولی، انتخاب سرور مناسب و ... می توان سرعت سایت را به مقدار زیادی تحت تاثیر قرار داد. در طول مدت فعالیت سایت نیز باید همواره سرعت را مورد پایش قرار داد چون به مرور و با افزایش حجم محتواهای سایت، احتمال افت سرعت وجود دارد. یک متخصص می تواند برای این مشکلات نیز راهکارهای مناسبی را به شما پیشنهاد نماید.

متخصصین صفر یک وب با آشنایی کامل بر سئوی تکنیکال و اهمیت آن برای موفقیت شما در امر سئوی وب سایت شما، همراه شما هستند.

نظر خود را ارسال کنید.

طراحی سایت صفر یک وب-01web