11 ویژگی وب سایت کاربر پسند
۱۸ خرداد ۱۳۹۸

بسیاری از کسب و کار ها از کاربرپسند بودن یک وب سایت غافل هستند. قابلیت استفاده برای هر وب سایت ضروری است و هرگز نباید نادیده گرفته شود. قابلیت استفاده خوب می تواند عملکرد وب سایت شما را بهبود بخشد و شانس موفقیت شما را افزایش دهد. همچنین می تواند فروش و درآمد کسب و کار شما را افزایش دهد.

برای موفقیت وب سایت شما ، نباید فقط خوب دیده شود، بلکه یک تجربه کاربری یکپارچه برای بازدیدکنندگان نیز ارائه می دهد. به همین دلیل است که قابلیت استفاده خوب مهم است و سبب میشود که وب سایت شما را از سایر رقبایتان جدا شود.

در طراحی وب، منظور از قابلیت استفاده وب سایت ( کاربر پسند ) مناسب این است که بازدیدکنندگان به آسانی بتوانند مطالب و اطلاعات مورد نیاز خود را به آسانی پیدا کنند.

ویژگی وب سایت کاربرپسند

راه های بسیاری برای بهبود قابلیت استفاده وب سایت شما وجود دارد. این مقاله نگاهی به 11 ویژگی اصلی یک وب سایت کاربر پسند می دهد. این توصیه های کاربردی ساده می تواند وب سایت شما را جذاب تر برای مشتریان و سبب بهبود شانس  شما در تبلیغات آنلاین شود.

 

1. سازگاری موبایل 

همانطور که بیشتر مردم از تلفن های همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند، ایجاد یک وب سایت بهینه سازی تلفن همراه ضروری است.

اولین گام این است که بررسی کنید چگونه وب سایت موجود در تلفن همراه شما ظاهر می شود. برای پیدا کردن این می توانید از تستر تلفن همراه Google استفاده کنید. اگر وب سایت شما در حال حاضر در تلفن همراه قابل دسترسی نیست، می توانید با استفاده از سازندگان وب سایت تلفن همراه مبتنی بر وب، نسخه موبایل خود را ایجاد کنید.

 

2. دسترس برای همه کاربران

یک وبسایت دوستانه نیز باید برای همه، از جمله نابینایان، معلولین یا سالمندان، در دسترس باشد. این کاربران معمولا برای دسترسی به اینترنت از صفحه نمایشگر استفاده می کنند. دستورالعمل های دستیابی به وب سایت 508 روش های ساده طراحی وب را می توان اعمال نمود تا مطمئن شوید که وب سایت شما به راحتی می تواند به خوانندگان روی صفحه نمایش دسترسی پیدا کند و وب سایت شما را برای مخاطبان بزرگتر در دسترس قرار دهد.

 

3. نقشه معماری اطلاعاتی خوب

برای قابلیت استفاده خوب مهم است که چگونه اطلاعات در وب سایت شما سازماندهی و ارائه شده است . و این موضوع اغلب نادیده گرفته می شود و امروزه مهمتر شده است زیرا وب سایت ها طیف وسیعی از اطلاعات و منابع را برای جذب بازار هدف خود ارائه می دهند. بخش های وب و مقوله های وب سایت خود را با دقت برنامه ریزی کنید و اطلاعات را به گونه ای ارائه دهید تا کاربر بتواند آن را پیدا کند. همیشه از دیدگاه کاربران خود فکر کنید. 

 

4. محتوای قالب بندی شده برای مرور آسان

به طور متوسط ​​کاربران اینترنت از طریق محتوای یک صفحه وب که به صورت یکنواخت و بدون قالب شکل داده شده است، از بین می روند. کاربران تمایل دارند به سرعت از طریق بخش های کلیدی صفحه را مرور کنند تا تعیین کنند که آیا مربوط به نیازهای آنها است.

مهم این است که مطالب خود به صورت قالب بندی شده ارائه کنید. استفاده صحیح از عنوان ها، زیر عنوان ها، پاراگراف ها، لیست ها و جداول کمک می کند تا متن را شکسته و کار خواننده را برای مرور آسان کنید.

 


المانهای آزاردهنده در طراحی سایت را مطالعه بفرمایید.


 

5. سرعت بارگذاری بالای وب سایت

هیچ چیزی برای بازدیدکنندگان وب سایت خسته کننده تر از این نیست که وب سایتی دیر لود ( بارگیری ) شود. در واقع، سرعت آهسته یکی از دلایل اصلی است که بازدید کنندگان وب سایت را ترک می کنند. اطمینان از اینکه وب سایت شما در عرض 4 تا 6 ثانیه بارگیری می شود، برای کاربردهی خوب مهم است. همچنین بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تاثیر می گذارد.

شما می توانید از ابزار رایگان مانند Pingdom برای تست سرعت وب سایت خود استفاده کنید و پیشنهادات آن را در مورد آنچه شما می توانید برای بهبود سرعت خود انجام دهید را فرا گیرید.

برخی از پلاگین ها یکی از رایج ترین عوامل که بر سرعت وب سایت تاثیر می گذارد میباشد، سعی کنید استفاده از آنها را محدود کنید و فقط از آنهایی که کاملا ضروری هستند استفاده کنید.

انتظارات مشتری در سال های اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده است. یک مشتری معمولی فقط چند ثانیه برای بارگذاری صفحه خود منتظر خواهد ماند، پس بعد از آن احتمالا به سایت رقیب هدایت نخواهد شد و هرگز برای بازبینی مجدد به آنجا سفر نخواهید کرد.

 

6. سازگاری مرورگر

سازگاری مرورگر را می توان به راحتی نادیده گرفت. حتی وب سایت های برخی از شرکت های معتبر از این مشکل به دلیل غفلت رنج می برند. این برای نام تجاری بد است و دارای تاثیر منفی در قابلیت استفاده وب سایت است.

اگر چه مرورگرهای مدرن تکامل یافته و کارآمدتر شده اند، اما در مواردی که وبسایت توسط مرورگرهای مختلف تفسیر می شود، هنوز برابری وجود دارد. مهم است که اطمینان حاصل شود که وبسایت شما  همیشه در مرورگرهای بزرگ مانند Chrome، Internet Explorer، Firefox، Safari و Opera به طور پیوسته رفتار می کند. چیزهای ساده ای مانند این یک وب سایت حرفه ای طراحی شده را از بقیه جدا میکند.

 

7. ناوبری موثر

ناوبری خوب یکی از جنبه های مهم استفاده از وب سایت است. منوهای ساده HTML یا جاوا اسکریپت تمایل دارند بهترین کارها را انجام دهند و در تمام مرورگرها و سیستم عاملها سازگار باشند.

این امر به همان اندازه مهم است که ناوبری بدون هدر رفتن باشد. سعی کنید تا حد امکان به تعداد آیتم های منو محدود کنید. یک منوی کشویی یا زیر ناوبری ممکن است در سایت بزرگ با بخش ها و صفحات زیادی کار کند.

پیشرفت در DHTML و کتابخانه های جاوا اسکریپت مانند Motools و Ajax همچنین درب ها را برای بسیاری از امکانات جدید برای ایجاد سیستم های ناوبری نوین باز کرد.

در اینجا برخی از جنبه های دیگر مورد توجه قرار می گیرند:

   ویژگی جستجو خوب

   راه های متعدد برای کشف محتوا، به عنوان مثال ، بیشترین نرخ، محبوب ترین و غیره

   سفارشی صفحه 404

   پیوند داخلی خوب

   سربرگ و پاورقی قابل اطمینان

 

8. پردازش خطای خوب

دست زدن به خطای خوب و توصیف پیام های روی صفحه نمایش برای استفاده بسیار مفید است. با این حال اغلب نادیده گرفته می شود. مدیریت اشتباهات در سطح کد کامل، تضمین می کند که وب سایت قوی و بدون اشکال است. نمایش پیغام خطای راست باعث بهبود تجربه کاربر و قابلیت استفاده کلی می شود.

 

9. کد معتبر و تمیز

یک وب سایت که به بهترین شیوه و استانداردهای وب طراحی وب مرتبط است، اغلب قوی و قابل اعتماد است. همچنین تضمین می کند که وب سایت سریعتر بارگذاری می شود و در مرورگرها و دستگاه ها سازگار است. همچنین این امر باعث می شود که مشکل را پیدا کنید و رفع کنید.

 

10. طرح رنگ متناسب

رنگ متناسب و کنتراست درست بین پس زمینه وب سایت و محتوا یکی از اساسی ترین و مهم ترین اصول طراحی وب است که هرگز نباید نادیده گرفته شود. کنتراست بین پس زمینه و متن به عنوان مثال متن سیاه در یک زمینه سفید باعث می شود محتوای شما قابل خواندن و خواندن آسان باشد. از سوی دیگر، عدم کنتراست باعث می شود که بازدیدکنندگان مطالب شما را بخوانند.

 

11. فرم های قابل استفاده

فرم ها یک عنصر بسیار مهم در وب سایت های کسب و کار هستند. آنها به کاربران اجازه می دهند تا با سایت ارتباط برقرار کنند. فرم ها نیز برای تولید منحصر به فرد اطلاعات برای یک کسب و کار بسیار مفید هستند.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

   استفاده از برچسب های صحیح برای تمام زمینه ها

   اصول طراحی فرم خوب را دنبال کنید

   سعی کنید تعداد فیلدها را حداقل نگه دارید

   راهنمایی ها و پیشنهادات را ارائه دهید

   نمایش پیام بر روی صفحه پس از تکمیل فرم

   از اعتبار سنجی صحیح استفاده کنید

 

نتیجه
استفاده از وب سایت کاربر پسند نقش مهمی در موفقیت یک وب سایت دارد. قابلیت استفاده خوب کمک می کند تا یک تجربه بدون مشکل برای بازدیدکنندگان فراهم کند و شانس موفقیت شما را بهبود بخشد. این یکی از عواملی است که وبسایت حرفه ای طراحی شده را از بقیه جدا می کند. 11 ویژگی ذکر شده برای وب سایتهای قابل استفاده مواردی هستند که هر وب سایت باید نمایش دهد. این می تواند به ایجاد وب سایت شما کمک کند.

گروه طراحی سایت 01 وب با علم به موارد ذکر شده شما را در طراحی و اجرای  وبسایتی کاربرپسند و مناسب کسب و کار شما همراه شما میباشد.

 

منبع : www.socialmediatoday.com

 

نظر خود را ارسال کنید.

طراحی سایت صفر یک وب-01web