اهمیت بهینه سازی وب سایت تجاری
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

در این مقاله قصد داریم شما را با کلیات بهینه سازی وب سایت و سپس ترفندهای موثر برای انجام آن آشنا کنیم.
بهینه سازی سایتها منجر به بهتر شدن و افزایش conversion rate (نرخ تبدیل بازدید کننده ها به مشتری) میشود و حرکتی تجاری است. یک شروع خوب برای داشتن وبسایتی بهینه، داشتن صفحه نخست (home page) ساده و مرتب است که به سرعت لود میشود و تنها اطلاعات مرتبط را به نمایش میگذارد. همچنین منوی راهنمای کابرپسند ، رسا و واضح از دیگر ضروریات است.
شرکت های طراحی سایت حرفه ای باید از این موارد آگاهی داشته باشند و آنها را رعایت کنند.

اهمیت بهینه سازی وب سایت تجاریباید در نظر داشته باشید که کاربران اینترنتی به موتورهای جستجو برای فراهم آوردن نتایج با کیفیت تکیه میکنند و اعتماد دارند درنتیجه اگر گوگل وبسایت شما را در ۳ تا ۵ نتیجه بالای نتایج جستجو قرار دهد، کاربران به این نتیجه میرسند که وبسایت شما باید خوب و مرتبط باشد و درباره ی آن به دیگر کاربران خبر میدهند که منجر به گسترش آگاهی از سایت شما میشود، به این امر conversion یا تبدیل میگویند که هدف نهایی هر تجارت اینترنتی و آنلاین است چرا که نرخ تبدیل خوب محرک فروش است ،باعث افزایش ترافیک وبسایت و دسترسی شما به مشتریان مورد نظر (مخاطب مطلوب ) میگردد.

حال به جزییات کوچکی میپردازیم که میتوانند تفاوتهای بزرگی ایجاد کنند برای مثال آیا میدانستید که خدمات پشتیبانی آنلاین و فعال از طریق چت نرخ تبدیل را تا ۲۰٪ و نرخ فروش را تا ۲۰۰٪ افزایش میدهد؟


ترفندهای بهینه سازی افزایش نرخ تبدیل

ترفندهای بهینه سازی افزایش نرخ تبدیل

۱. افزایش سرعت وب پیج ها (صفحه ها) : هر ۱ ثانیه تاخیر در زمان لود صفحه شما میتواند منجر به کاهش ۷٪ نرخ تبدیل شود.
۲. جایگذاری صحیح لوگو : comescore.com تنها با تغییر مکان لوگوی خود موفق به افزایش ۶۹٪ نرخ تبدیل شد.
۳. صفحه اصلی یا نخست با طراحی ساده و گویا : کانال آب و هوا (the weather channel) نرخ تبدیل خود را با تغییر طراحی صفحه نخست تا ۲۲۵٪ افزایش داد.

۴. منوی راهنمای کاربرپسند : the olympic store پس از اصلاح منوی راهنمای خود، افزایش ۷.۷۴ ٪ داشت.
۵. استفاده از چت آنلاین و زنده : Intuit.come شاهد افزایش ۲۱۱٪ فروش پس از افزودن چت زنده به سایت خود شد.
۶. استفاده از ویدوئو و کلیپ های تصویری در صفحه نخست : vidyard پس از جایگذاری ویدئو در صفحه نخست با افزایش نرخ ۱۰۰٪ مواجه شد.

منابع : digitalnetworkagency.com , condorly.com , marketingresults.com

نظر خود را ارسال کنید.

طراحی سایت صفر یک وب-01web